Panel: Bir Dersliğe Nasıl Sanki Bir Sanat Yapıtıymış Gibi Hayat Verirsiniz?

31 Mart 2021
18:00 - 20:00
Zoom

KHAS Sanat ve Tasarım Fakültesi’nin “Bir Dersliğe Nasıl Sanki Bir Sanat Yapıtıymış Gibi Hayat Verirsiniz?” başlıklı paneli 31 Mart Çarşamba günü, 18:00-20:00 saatleri arasında düzenleniyor. Moderatörlüğünü Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi Doç. İnci Eviner’in yapacağı panele Ahmet Öğüt, Dilek Winchester ve Ali Şahan Kuru konuşmacı olarak katılıyor.

 

Moderatör: Doç. İnci EVİNER

Katılımcılar: Ahmet ÖĞÜT, Dilek WINCHESTER, Ali Şahan KURU

Time: Mar 31, 2021 06:00 PM Istanbul

Zoom Meeting Link: https://us02web.zoom.us/j/88911850483

Meeting ID: 889 1185 0483

 

“BİR DERSLİĞE NASIL SANKİ BİR SANAT YAPITIYMIŞ GİBİ HAYAT VERİRSİNİZ?”

Gilles Deleuze

Sanatçılar yıllar boyunca sanat ile hayat arasında daha yakın bir ilişki kurmaya çalıştılar. Bu çabanın eğitime nasıl yansıdığı ise günümüze dek tartışılagelen bir konu oldu. Kimi sanatçı için sanat eğitimi, sanatsal bir form olarak pedagojik projelere dönüştü. Sanatın özgürlükçü ortamında şekillenen bu yapıtlar sanat eğitimiyle birlikte müzeler ve sanat kurumlarının eğitim birimlerini de etkileyip değiştirmeye başladı. Peki, ulusal ve uluslararası ölçekte sanatçı pratiklerinden sanat eğitimine doğru baktığımızda “pedagojik estetik”ten bahsetmemiz mümkün mü? Sanat ve pedagojinin arayüzünde çalışan çağdaş sanatçıların merkezinde halen eğitim yer alırken günümüz koşullarında akademide sanat bir eğitim pratiği olarak nerede ve nasıl yer alıyor?

İnci Eviner

Eviner’in katıldığı sergiler arasında Venedik Bienali Türkiye Pavyonu (2019), Gwangju Bienali (2018), Liverpool Bienali (2018), Sharjah Bienali (2017), Aichi Trienali (2016), İstanbul Bienali (2013 ve 2005), Selanik Bienali (2013), Asya Sanat Bienali (2013), Busan Bienali (2010), Şanghay Bienali (2008) ve Venedik Bienali (1997) bulunuyor. Sanatçının işleri The Drawing Center, Philadelphia Sanat Müzesi, Thyssen-Bornemisza Art Contemporary, Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, Massachusetts Çağdaş Sanat Müzesi, Palais des Beaux-Arts de Lille ve İstanbul Modern gibi müzelerde sergileniyor. Sharjah Bienali Ödülü’nün (2017) sahibi Eviner, Headlands Center for the Arts (2017), Robert Rauschenberg Foundation (2017), SAM Art Projects (2010), Musée d’Art Contemporain du Val-de-Marne (2009), Cité Internationalé des Arts (2008) ile International Studio & Curatorial Program’de (2004-2005) misafir sanatçı olarak bulundu. Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde öğretim üyeliği görevine devam eden Eviner, İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.

Ahmet Öğüt

“Sessiz Üniversite”nin kurucusu olan sanatçının sergileri arasında Kunstverein Dresden (2018), Kunsthal Charlottenborg (2017), ALT Bomonti (2016), Chisenhale Gallery (2015), Berkeley Art Museum (2010) ve Kunsthalle Basel (2008) yer alıyor. Bugüne kadar katıldığı sergiler arasındaysa In the Presence of Absence, Stedelijk Museum Amsterdam (2020); Zero Gravity at Nam SeMA, Seoul Museum of Art (2019); Echigo Tsumari Art Triennale (2018); the British Art Show 8 (2015-2017); the 13th Biennale de Lyon (2015); Performa 13, the Fifth Biennial of Visual Art Performance, New York (2013); the 7th Liverpool Biennial (2012); the 12th Istanbul Biennial (2011); The Generational / New Museum, 28th Biennial of Graphic Arts, Ljubljana, 7. SITE Santa Fe Bienali ve 5. Berlin Bienali bulunuyor. Ayrıca YARAT Sanat Merkezi (2020), Merdiven Art Space (2019), Kunstverein Dresden (2018), Kunsthal Charlottenborg (2017), ALT Bomonti (2016), Chisenhale Gallery (2015), Künstlerhaus Bremen ve Kunsthalle Basel’de gerçekleştirdiği kişisel sergiler sayılabilir. Visible Award for the Silent University (2013); the special prize of the Future Generation Art Prize, Pinchuk Art Centre (Ukrayna, 2012); the De Volkskrant Beeldende Kunst Prijs (Hollanda, 2011) ve the Kunstpreis Europas Zukunft, Museum of Contemporary Art (Almanya, 2010) ödüllerini alan Öğüt, 2009 yılında 53. Venedik Bienali’nde Türkiye’yi temsil eden iki sanatçıdan biridir. Öğüt, Amsterdam’da ve İstanbul’da yaşıyor.

Dilek Winchester

İstanbul Okan Üniversitesi, Görsel İletişim Tasarım Bölümü, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalışan Winchester’ın katıldığı ve küratörlüğünü yaptığı sergiler arasında The Futureless Memory, Kunsthaus Hamburg (2020); This may or may not be a true story or a lesson in resistance, De Appel Curatorial Program, Amsterdam (2020); The Image Generator III, Antwerp (2020); Boşluk ve Kaide, Depo İstanbul (2019); 206 Odalı Sessizlik: Büyükada Rum Yetimhanesi Üzerine Etüdler, Galata Rum Okulu (2008); Aichi Triennale, Aichi Prefectural Museum of Art, Nagoya (2016); Yüzyılların Yüzyılı, SALT Beyoğlu (2015); Bir Gün Herkes Heykeltraş Olabilir, SPOT, İstanbul (2014); HomeWorks 6, Ashkal Alwan, Beyrut (2013); Here Together Now, Matadero Madrid (2013); Selling Snails in the Muslim Neighbourhood, Westfalischer Kunstverein, Münster (2013); A Solo Exhibition, the National Museum of Contemporary Art, Atina (2012); Tarjama / Translation: Contemporary Art from the Middle East, Central Asia, and Its Diasporas, Queens Museum of Art, New York (2009) yer alıyor. 

Ali Şahan Kuru

Doktora çalışmasını Mimar Sinan Üniversitesi’nde sürdüren Ali Şahan Kuru, Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Eğitimi, Özgün Baskı ana sanat dalındaki lisans eğitimini 2002 yılında tamamladı. 2012-2014 yılları arasında öğrenim gördüğü Kadir Has Üniversitesi Tasarım Yüksek Lisans programından “Sanat ve Sanat Eğitimi Anlayışını Etkileyen Bilgi Teorileri ve Politikaları” başlıklı teziyle mezun oldu. 2015 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat programında doktora eğitimine başladı. 2018 yılından bu yana “Misyon ve Arzu, Türk Sanatında Öznellik Arayışları 1850-1950” başlıklı tez çalışmasına devam ediyor. Ulusal ve uluslararası dergilerde araştırma makaleleri ile süreli yayınlarda çeşitli yazıları yayımlanmış olan Ali Şahan Kuru halen bir devlet kurumunda Görsel Sanatlar Öğretmeni olarak görev yapıyor.

Söyleşi: Oyunculuk Eğitiminin Katmanları

Leave A Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir